بارداری در هفته ی 7

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

کودک شما هنوز یک دم کوچک دارد (که در واقع استخوان دنبالچه است) و درهفته های بعدی از بین خواهد رفت. اما این دم، تنها قسمتی است که با رشدکودک شما، کوچکتر می شود. اکنون کودک شما تقریبا 1.2 سانتی متر (به اندازهیک تمشک) است، و مفصل آرنج و همچنین انگشتان دست و پا (که اکنون دیگر قابلتشخیص هستند، هرچند هنوز هم پرده نازکی بین آنها وجود دارد) دارد. در سر اوکه خیلی بزرگتر از بدن او است، هر دو نیمکره مغز در حال رشد هستند. دندانها و فضای داخلی دهان او در حال شکل گیری است و گوشهای او نیز به رشدخود ادامه می دهند. پلکهای کودک، چشمهایش را (که اکنون کمی رنگی هستند) میپوشانند، و نوک بینی او (که شما یک روز نیشگونش خواهید گرفت) آرام آرام خودرا نشان می دهد! ضخامت پوست او به نازکی یک برگه کاغذ است و رگهای او رابه وضوح می توان دید.

کودک کوچک شما، آپاندیس و لوزالمعده هم دارد، کهنهایتا با تولید هورمون انسولین به هضم غذا کمک خواهد کرد. کبد کودک شمامشغول تولید گلبولهای قرمز خون است، و یک حلقه از روده های در حال رشد کودکشما در جهت بند ناف او شکل می گیرد؛ بند ناف او، اکنون رگهای خونی واضحیدارد که عمل تبادل اکسیژن و مواد غذایی با بدن کودک را بر عهده دارد. شماهنوز هم نمی توانید حرکت کردن کودک را حس کنید، اما او مثل یک لوبیای کوچکدر حال جست و خیز است و در داخل خانه آبی خود، حرکت می کند.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

شما در سه ماهه اول حاملگی قرار دارید که بسیاری از زنان در این مرحله،مشکلات معمول حاملگی را تحمل می کنند. بواسطه حالت تهوع صبحگاهی (که ممکناست ظهر و شب هم رخ بدهد)، ممکن است نگه داشتن غذا در معده غیر ممکن باشد! این حالتهای تهوع تا حدودی به علت وجود هورمونهای دوران حاملگی در بدن شماایجاد می شوند. یک بسته بیسکویت را در کنار تخت خواب خود بگذارید و قبل ازبیرون آمدن از بستر، چند تا از آنها را بخورید تا از بروز حالت تهوعجلوگیری کنید. البته همه خانمهای حامله دچار تهوع صبحگاهی نمی شوند؛ لذا درصورتی که شما به این مشکل دچار نشده اید، نگران نباشید؛ شما از معدودخانمهای خوش شانس هستید! همچنین ممکن است در مقایسه با حالت معمولی بسیاربیشتر به توالت نیاز داشته باشید. حجم خون شما در دوران حاملگی به شدتافزایش می یابد، در نتیجه حجم بسیار زیادتری از مایعات از کلیه ها عبور میکند که نهایتا به جمع شدن ادرار بیشتر در مثانه منجر می شود. در ادامهدوران حاملگی، بایستی تهوعها کمتر شوند، هر چند ممکن است نیاز شما به توالتکم نشود.

 

فعالیت های این هفته

 

یک عکس از شکم خود بگیرید! در این هفته، پیش از اینکه اثر حاملگی درشکم شما نمایان شود و شکمتان اصطلاحا جلو بیاید، از یک نفر بخواهید که ازشکم شما عکس بگیرد. سپس هر ماه، تا هنگام تولد نوزادتان، یک عکس از شکم خودبگیرید. دنبال کردن مراحل حاملگی کار جالبی خواهد بود، و شما بعدا اینیادگاریها را دوست خواهید داشت!

خیلی جالب خواهد بود اگر در همه عکسها،لباس یکسان بپوشید، در محل یکسانی بایستید و فیگور یکسانی بگیرید! عکسهاینیمرخ برای این کار بهتر است؛ همچنین عکسهای سیاه و سفید نیز ممکن است زیباباشند.





+ نوشته شده در چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:بارداری,حاملگی,راهنمای بارداری,راهنمای حاملگی,راهنمای بارداری هفته به هفته,ساعت 2:27 توسط phna |